News
Ogłoszenie Urząd Gminy i Miasta w Mogielnicy
27.07.2021
Urząd Gminy i Miasta w Mogielnicy przypomina, iż każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą(usługową, handlową, gastronomiczną i inną działalność gospodarczą) zobowiązany jest podpisać indywidualną umowę na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej.
Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej.
Brak posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych, skutkować będzie:
- nałożeniem kary grzywnyna podst. art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz.888 z późn. zm.);
- wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjnąna podst. art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz.888 z późn. zm.).
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, w ramach kontroli prowadzonej w myśl przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, mogą zostać wezwani w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania do przedstawienia: kopii aktualnych umów i dowodów uiszczenia opłaty za usługę.
W związku z powyższym, jeżeli nie wszyscy przedsiębiorcy na terenie Gminy i Miasta Mogielnica zawarli takie umowy, zobowiązani są niezwłocznie tego dokonać.
Ogłoszenie plik .pdf